Lauk naujienų!
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Visų planuojamų parodų ir renginių kalendorius.
II–V 10–18 val. / VI–VII 11–17 val.
Bilietas 5 €, su nuolaida 2,50 € / Ekskursija su gidu 20 €, nuolaidos netaikomos € / Stogo terasos lankymas 1 €, su nuolaida 0,50 €
Vilniaus g. 140, LT-76296 Šiauliai
Dviračių nuomos stotelė veikia muziejaus darbo metu
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Nuolatinė fotografijos istorijos ekspozicija „Laisvę fotografijai“
Vykstančios ir būsimos parodos
Įvykusių parodų archyvas
Vykstančios ir įvykusios kilnojamosios parodos
Muziejaus eksponatai virtualiose ir VR (virtualios realybės) parodose
Fotografijos muziejaus sukurti virtualūs turai
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
DISCOVERED IMAGES | ODNALEZIONE OBRAZY
The Photo Aesthetics of Count Benedykt Henryk Tyszkiewicz (1852–1935)
Royal Łazienki Museum in Warsaw, 2024
Muziejaus platinamų leidinių katalogas
Muzikos festivalio „Šiauliai gyvai“ diskografija
Originalios dovanos su fotografijos meno užuominomis
Fotografijos muziejaus lankymo bilietai
Fotografijos muziejaus dovanų kuponai
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Dėl nepalankios COVID-19 situacijos, menotyrininko Virginijaus Kinčinaičio paskaitų datos keitėsi. Žemiau pateikiama atnaujinta informacija.
Registracija į renginius vykdoma telefonu: +370 41 52 43 93, taip pat galite rašyti žinutę į Facebook.
Dalyvių skaičius ribotas!
Paskaitos bus tiesiogiai transliuojamos muziejaus Facebook paskyroje!
Meno tyrinėtojo, teoretiko Virginijaus Kinčinaičio viešos paskaitos apie fotografiją sugrįžta į Fotografijos muziejų. Keturis trečiadienius iš eilės kviečiame jus klausytis paskaitų šiomis temomis:
Spalio 21 d., trečiadienis, 17.30 val.
JAV realistinės tapybos atstovas Edvardas Hoperis (1882−1967 m.) yra vienas paslaptingiausių menininkų. Šiandien jo realizme atrandama universali metafizika, jo jausmuose įžvelgiama amerikietiško tapatumo esmė. 20 a. pradžioje mažai kam įdomūs mažo formato, vienatviškai melancholiški jo paveikslų interjerai šiandien kainuoja dešimtis milijonų. Tačiau įdomiausia tai, kad jo paveikslai yra įpatingai fotogeniški. Todėl garsiausi fotografai ir kino režisieriai yra tiesiog priklausomi nuo šio menininko kompozicijų. Kodėl taip atsitiko? Gal todėl, kad pagrindinis jo tapybos drobių veikėjas yra ne žmonės, bet rentgeniški metafizinės šviesos spinduliai? Paskaita apie netikėtą Hoperio ir fotografijos romaną.
Spalio 28 d., trečiadienis, 17.30 val.
20 a. viduryje mados fotografai pasitelkė foto žurnalistikos, gatvės fotografijos stilistiką savo foto sesijose ir taip išvadavo mados fotografiją iš teatralizuotos uždarų studijų statikos. Paskaita apie tai, kokius naujus pavidalus mados fotografija įgijo sąveikaudama su įvairiais dokumentinio, žurnalistinio vaizdavimo stiliais. 21 a. amžiuje mados fotografija nuėjo dar toliau. Susiejo kostiumo vaizdų retoriką su agresyvia pornografijos, narkotikų, gatvės protestų, nusikalstamumo, karo vaizdų stilistika. Gimė visiškai nauja vaizdo prievartos ir vilionės sintezė. Kokia šio naujo fotografijos meno perspektyva, ar mados fotografija išsaugos savo autonomiją ar susilies su konceptualaus meno ir kasdienybės vaizdais?
Lapkričio 4 d., trečiadienis, 17.30 val.
Antrojo pasaulinio karo metu, kas penktas vokiečių kariuomenės kareivis turėjo asmeninį fotoaparatą. Kareivių forografiniai fronto dienoraščiai labai artimi turistinėms fotografijoms. Tai asmeniniai foto reportažai apie kelionę į nežinomos šalies vidų ir karo nežinią. Tokie dienoraščiai kartais būna daug įdomesni už ideologiškai teisingus oficialius karo žurnalistų reportažus. Tai akimirkos estetika, tirpstančių fragmentų ir momentinių įspūdžių vaizdai. Jie labai kontrastuoja su grėsminga karo mašina ir ideologiškai nušlifuotais vaizdais. Vertingiausia tai, kad jie priverčia į mirties mašinomis užgriozdintą karo sceną pažvelgti nekaltai nustebusio „turistaujančio“ kareivio akimis.
Lapkričio 11 d., trečiadienis, 17.30 val.
Natiurmòrtas (pranc. nature morte – negyvoji gamta), dailės žanras, vaizduojantis kasdienės aplinkos objektus, suklestėjo 18 a. pradžioje Olandijoje. Tai buvo savipakankamo daiktų fiziškumo atradimo laikmetis. Tuomet susiklostė pagrindinės natiurmorto rūšys: vaisių ir gėlių kompozicijos, pusryčių stalo, virtuvės motyvai, medžioklės trofėjų, alegorinis vanitas. Kaip ši dailės tradicija įtakojo fotografijos meną, kaip natiurmortas buvo suvoktas ir pamatytas per fotoaparato objektyvą?Kaip ankstyvųjų olandų natiurmortų hiperrealistiškumas atgimsta 21 a. fotografijoje, kokios šio žanro perspektyvos, kokia esminė tradicinio natiurmorto savybė patraukliausia fotografams?
Renginių metu bus fotografuoja ir filmuojama.
Visų renginių metu būtina dėvėti veidą dengiančias apsaugos priemones bei prašome laikytis higienos reikalavimų.
Organizatorius:
Fotografijos muziejus
Projektą remia:
Lietuvos kultūros taryba