Lauk naujienų!
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Visų planuojamų parodų ir renginių kalendorius.
II–V 10–18 val. / VI–VII 11–17 val.
Bilietas 5 €, su nuolaida 2,50 € / Ekskursija su gidu 20 €, nuolaidos netaikomos € / Stogo terasos lankymas 1 €, su nuolaida 0,50 €
Vilniaus g. 140, LT-76296 Šiauliai
Dviračių nuomos stotelė veikia muziejaus darbo metu
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Nuolatinė fotografijos istorijos ekspozicija „Laisvę fotografijai“
Vykstančios ir būsimos parodos
Įvykusių parodų archyvas
Vykstančios ir įvykusios kilnojamosios parodos
Muziejaus eksponatai virtualiose ir VR (virtualios realybės) parodose
Fotografijos muziejaus sukurti virtualūs turai
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
DISCOVERED IMAGES | ODNALEZIONE OBRAZY
The Photo Aesthetics of Count Benedykt Henryk Tyszkiewicz (1852–1935)
Royal Łazienki Museum in Warsaw, 2024
Muziejaus platinamų leidinių katalogas
Originalios dovanos su fotografijos meno užuominomis
Fotografijos muziejaus lankymo bilietai
Fotografijos muziejaus dovanų kuponai
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
Norite pirmas (-a) sužinoti muziejaus naujienas? Užsiprenumeruokite naujienlaiškį.
Jūs sėkmingai užsiregistravote fotografijos muziejaus naujienlaiškiui.
„Fotoamnestija“ – giliai fotoarchyvuose įkalintų atgimstančios Lietuvos vaizdų, įamžintų 1988–2000 m., inventorizacija. 50 darbų – tarsi 50 bylų, unikaliais fotovaizdiniais fiksuojančių atgimstančios Lietuvos įvykių raidą ir transformacijos periodą.
Vizualus ir konceptualus savo archyvų peržiūrėjimas leido skelbti fotografiškąją amnestiją primirštoms erdvėms – portretams, įvykių akimirkoms, vaizdams – liudijančioms tiek ypatingą tautos dvasią, tiek kontrastingą sistemų kaitos periodą.
Paulius Lileikis
Jau trisdešimt metų spaudos fotografu dirbantis Paulius Lileikis baigė žurnalistikos mokslus (fotospecializacija) Vilniaus universitete, yra įvairių konkursų prizininkas, laureatas, daugelio parodų dalyvis, dažnas kasmetinio Lietuvos spaudos fotografijos konkurso dalyvis, ne kartą buvo ir vertinimo komisijos narys. Tris kartus, tapęs Lietuvos spaudos fotografijos konkurso temų „Pramogos“ (2002 m.), „Politinės naujienos“ (2004 m.), „Naujienos“ (2010 m.) nugalėtoju, buvo įvertintas Auksinio kadro apdovanojimu. Dalį fotografo archyvų yra priglaudęs Lietuvos centrinis valstybės archyvas, nemažai darbų rado kelią į ne vieną vadovėlį, enciklopediją ar privačią kolekciją. Kaip savo srities profesionalas ne vienus metus dėstė fotografijos pagrindus gimtajame universitete, ne kartą kviestas perteikti fotografijų redagavimo ir kompozicijos principų Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto žurnalistikos profesinių studijų programos klausytojams. Nuo pirmųjų Sąjūdžio dienų – jo metraštininkas, to meto populiaraus savaitraščio „Mažoji Lietuva“ fotožurnalistas ir vienas Vilniaus skyriaus kūrėjų. P. Lileikis už nuotraukas, kuriose įamžinti sudėtingi Lietuvos nepriklausomybės atgavimo įvykiai, yra pagerbtas Estijos Marijos Žemės Kryžiaus 5 klasės ordinu. Fotografas 18 metų darbavosi viename didžiausių šalies dienraščių „Lietuvos rytas“ – ragavo tiek fotokorespondento, tiek fotoredaktoriaus duonos.
Straipsnyje „Apie vaizdo chemiją“ menotyrininkas Virginjus Kinčinaitis rašo: „Kita vertus, revoliuciniai Sąjūdžio laikai buvo parankūs avantiūrai ir iššūkiams. Juk reikėjo sukurti naują tikrovės vaizdavimo būdą, apie kurį brandžiame socializmo liūne niekas negalėjo pagalvoti. Įsisiūbavus Atgimimui reportažinei fotografijai nepalankus sovietinio įšalo statiškumas staiga nugarmėjo į prarają ir jį pakeitė nesibaigiantis vyksmas, kuriam toli gražu ne visi fotografai buvo pasirengę. Į šį naują įvykių verpetą galėjo nerti tik patys drąsiausi arba įžvalgiausi fotografai. Vieni gyveno veiksmo energija, kiti viską vertino per atstumą ir kūrė vaizdų archyvą ateičiai. Antru variantu galima pavadinti Romualdo Požerskio fotografijų albumą „Lietuva 1988–1993“, kuriame akivaizdus estetizuotas stebėtojo atstumas, išankstinė įvykių archyvavimo intencija. P. Lileikis priklausė pirmiesiems, stebėtojo ir dalyvio vaidmenys jo atveju susilydė naujovių trokštančios kameros dinamikoje, jos įžūliame skvarbume, gebėjime akimirksniu atpažinti naujus užgimstančios tikrovės ženklus.
Tokios charakterio savybės buvo būtinos, nes Sąjūdžio laikotarpiu visuomenėje vyko nauji tektoniniai lūžiai ir cheminės reakcijos. Institucinės trintys ir simbolių dalybos gamino iki tol nematytas energijos formas. Dėliojosi hibridiški, minkšti, lankstūs, kristaliniai naujos tikrovės dariniai. Senos uolienos tirpo ir garavo, o revoliuciniai demonstracijų šūksniai stingo naujuose paminklų luituose. Tvyrojo kraujo kvapo, laisvės vėjų ir ūkanoto belaikiškumo atmosfera. Visa tai peršvietė akinantys geidžiamos ateities spinduliai. Kartais atrodo, kad P. Lileikis tiesiog jaunatviškai skubino savo fotografijomis šios išsvajotos, utopinės ateities išsipildymą“, V. Kinčinaitis tuo pačiu įžvelgia ir Pauliaus Lileikio kūrybos istorinę prasmę: „Kadangi kiekvienas mūsų į praeitį sugrįžtame jau individualiu, vaizduotės ir užmaršties iškraipytu savo prisiminimų taku, tokios svarbios dabar atrodo P. Lileikio pastangos pagauti kolektyvinių, gaivalingų išgyvenimų akimirkas, kurios vėl tampa istorijoje pamesto bendrumo liudijimu. <…> P. Lileikio smalsumas ir jaunatviškas įžūlumas sugebėjo sukurti emocionalų ir individualizuotą istorinių įvykių dokumentą“.
Atidarymas 2020 m. kovo 5 d. 17.30 val.
Fotografijos muziejus
Vilniaus g. 140, Šiauliai
Organizatoriai
Lietuvos spaudos fotografų klubas
Fotografijos muziejus
Rėmėjai
UAB „LONVITA“, ARS Liberalis, Nacionalinė žurnalistų kūrėjų asociacija, Baltijos Amerikos klinika, Lietuvos kultūros taryba, LR Kultūros ministerija, AP FELT STUDIO
DĖMESIO!
Dėl koronaviruso grėsmės rekomenduojama nevykti į renginius, jeigu pasireiškia bet kokie kvėpavimo takų infekcijos simptomai.