Lapkričio 9 d. – 18 d. kviečiame klausytis charizmatiškojo menotyrininko, dailės teoretiko, fotomenininko Virginijaus Kinčinaičio viešų paskaitų apie fotografiją ciklo „Vaizdų gyvenimai VI”.

Paskaitos vyks gyvai Fotografijos muziejuje (Vilniaus g. 140) bei bus tiesiogiai transliuojamos muziejaus Facebook paskyroje.

Lapkričio 9 d., 17.30 val.
Diuseldorfo fotografijos mokykla
Žymiausi šios mokyklos atstovai – vokiečių menininkų pora Berndas ir Hilla Becheriai, kūrė konceptualiai objektyvią, mokslinę urbanistinės tikrovės dokumentaciją nuo XX a. 6 dešimtmečio. Menininkai dokumentavo daugybę įvairių industrinių statinių ir sukūrė fotografines jų tipologijas. Šią fotografijos kryptį Becheriai įtvirtino dėstydami Diuseldorfo meno akademijoje, o jų suformuotą „vokišką“ fotografijos mokyklą šiandien atstovauja tokie garsūs autoriai kaip Andreas Gursky, Thomas Ruffas, Candida Höfer, Thomas Struth, Axel Hütte, Petra Wunderlich, Lurenz Bergers ir kt. Kokia šios mokyklos įtaka šiandien ar be šios mokyklos įsivaizduojamas šiuolaikinis fotografijos menas?

Lapkričio 11 d., 17.30 val.
Intelektuali Luigi Ghirri peizažų poetika
Luigi Ghirri (1943 – 1992 m.) italų menininkas ir fotografas. Išgarsėjo kaip konceptualios spalvotos fotografijos pradininkas Italijoje ir Europoje. Apie Ghirri parašyta daugybė knygų. Jo darbus saugo įvairūs muziejai visame pasaulyje, jie buvo eksponuoti 2011 m. Venecijos bienalėje ir MAXXI Romoje. Dalyvavo Kaselio dokumentoje vykusioje parodoje „Fotografija kaip menas“. 1982 m. jis buvo pripažintas vienu iš dvidešimties reikšmingiausių XX amžiaus fotografų už savo seriją „Topographie-Iconographie“. Tačiau šis fotografas mažai žinomas Lietuvoje. Kodėl? Pažvelkime į unikalų šio menininko palikimą itališkos fotografijos ir itališkumo mitų kontekste.

Lapkričio 16 d., 17.30 val.
Legendinės parodos „Nauji dokumentai“ pėdsakais
„Nauji dokumentai“ buvo istoriškai svarbi Johno Szarkowskio kuruota dokumentinių fotografijų paroda Niujorko Modernaus meno muziejuje 1967 m. Parodoje buvo pristatyta Diane Arbus, Lee Friedlanderio ir Garry Winogrando kūryba. Labai greitai ji tapo naujos fotografijos krypties šaltiniu. Nuotraukos atrodė atsitiktinės, momentinės, vengiančios bet kokių kategorijų. Tai buvo fotografija, kuri pabrėžė šiuolaikinio gyvenimo konfliktus, tačiau pateiktus be cenzūros ar humanistinio sentimentalumo. Johnas Szarkowskis pabrėžė, kad iki tol dokumentinės fotografijos tikslas buvo parodyti, kas negerai su pasauliu. Tai buvo kvietimas jį taisyti. Tačiau ši nauja fotografų karta nukreipė dokumentinį požiūrį į asmeniškesnius tikslus. Jie siekė ne reformuoti gyvenimą, o pažinti jį.

Lapkričio 18 d., 17.30 val.
Foksas Talbotas – meninės fotografijos standartas
Viljamas Henri Foksas Talbotas išleido pirmąjį pasaulyje fotografijos albumą „Gamtos pieštukas” (The Pencil of Nature 1844–46). Šioje knygoje autorius pralenkė fotografijos raidą šimtmečiu į priekį, iš karto numatydamas visas perspektyviausias meninės fotografijos galimybes. Tai, kas dabar madinga konceptualioje, dokumentinėje, natiurmorto ar reportažinėje fotografijoje – Talbotas jau aptarė „Gamtos pieštuko” puslapiuose. Kas šioje knygoje svarbiausia, kas dar joje liko neperskaityta, kodėl būtina prie jos grįžti?

Projektą iš dalies finansuoja:
Lietuvos kultūros taryba
Šiaulių miesto savivaldybė