Vasario 17 d., 15 val. Fotografijos muziejuje (Vilniaus g. 140, Šiauliai) legendinė roko grupė „Lygiailyja“ pristatys išskirtinę vietą Lietuvos roko istorijoje užėmusio, prieš 30 metų išleisto albumo „Still Alive“ vinilinę plokštelę. Šiauliečiai pirmieji turės galimybę po daugelio metų betarpiškai pabendrauti su grupės nariais bei įsigyti šį riboto tiražo albumą, naujai skambantį dėl kruopščiai atliktų garso korekcijų ir papildytą daina „Siouxie“.

Fotografijos muziejuje 2023 m. vykusios parodos „Šiaulių albumas. Apie muzikinės scenos maištininkus“ turinys atskleidė savitos Šiaulių alternatyviosios muzikinės kultūros raidą, priminė jos ištakas. 1991 m. susibūrusi „Lygiailyja“ – viena originaliausių ir įdomiausių XX a. 10 dešimtmečio Lietuvos roko grupių, jos muzika moderniai skamba ir šiais laikais. Nors grupė gyvavo tik kelerius metus, bet jų kuriamas postmodernus rokas išsiskyrė novatoriškumu.

Kaip ir kitos šiauliečių grupės, „Lygiailyja“ pasižymėjo energinga ritmika ir originaliu pučiamųjų  instrumentų panaudojimu, tačiau didžiausias grupės privalumas buvo naujas, iki tol negirdėtas šiuolaikinis skambėjimas, kuriame susipynė „madchester“ aidai, „grebo“ ir „rap rock“ rečitatyvai bei sparčiai populiarėjančių „grunge“ ir „britpop“ stilių užuomazgos. Debiutavę Šiaulių studentų šventėse, 1992 metais „Lygiailyja“ laimėjo tuo metu vienintelį Lietuvos „Pačių  blogiausių grupių festivalio“ pradedančių  grupių  konkursą ir iškart atkreipė į save besiformuojančio šalies muzikos verslo dėmesį. Šiaulių „Tango“ studijoje įrašyta daina „Siouxie“,  netrukus tapo alternatyvios roko scenos hitu, o Šiaulius imta vadinti Lietuvos Manchesteriu.

1994 metų pavasarį „Bomba Records“ kompaktinėje kasetėje buvo išleistas debiutinis  grupės  albumas „Still Alive“. Tų pačių metų vasarą „Lygiailyja“ dalyvavo Taline rengiamame, tuo metu didžiausiame Rytų Europos festivalyje „Rock Summer” ir sulaukė labai palankių atsiliepimų. Roko mėgėjai su dideliu entuziazmu sutiko „Lygiailyja“ debiutą, bet ilgainiui didėjantis elektroninės šokių muzikos populiarumas muzikos rinkoje persvėręs visuomenės pomėgius dar labiau roko nenaudai,  po kelių metų privertė grupę išsiskirstyti.