Estebanas Pastorino Diazas gimė 1972 m. Buenos Airėse (Argentina), studijavo mechaninę inžineriją, tačiau po trejų metų darbo susidomėjo fotografija. Reklaminės fotografijos mokėsi Fotodizaino akademijoje Buenos Airėse, vėliau tobulino žinias Graikijoje, Olandijoje, Ispanijoje bei Suomijoje.

Autorius gerai žinomas pasaulyje kaip fotografas eksperimentatorius, pats kuriantis fotoaparatus įvairiems autoriniams fotografiniams sumanymams įgyvendinti. Panoraminės fotografijos technika Estebanas Pastorino Diazas susidomėjo 2009 metais. Produktyvus autorius sulaukė nemažai apdovanojimų, tarp jų ir „Metų fotografo”, kurią teikia Argentinos meno kritikų asociacija. Personalinės parodos keliavo į Belgiją, Ispaniją, Jungtinę karalystę, Prancūziją, JAV, Olandiją, Meksiką. 2012 m. jis dalyvavo „Kaunas Photo” festivalyje, kuriame tapo „Kaunas Photo Star” laureatu ir buvo pakviestas surengti personalinę parodą Fotografijos muziejuje Šiauliuose. Estebano Pastorino Diazo darbų yra įsigiję Hjustono, Bostono dailės muziejai, Čikagos meno institutas, Buenos Airių šiuolaikinio meno muziejus, kitos kultūros institucijos.

Fotografijos muziejaus sienas be jokių pertraukimų apjuosusi Argentinos fotografo Estebano Pastorino Diazo sukurta 39,54 metrų ilgio ir 35 mm pločio Buenos Airių panorama prieš kelerius metus buvo įrašyta į Gineso rekordų knygą kaip ilgiausia fotografija pasaulyje.

Netrukus po parodos atidarymo jos autorius, pasaulyje žinomas kaip eksperimentatorius, pats kuriantis fotoaparatus įvairiems autoriniams fotografiniams sumanymams įgyvendinti, užsibrėžė įgyvendinti dar vieną sumanymą – nepertraukiamoje analoginėje fotografijoje įamžinti Šiaulius. Kadangi E. P. Diazas Pekine (Kinijoje) buvo pagerinęs savo paties ilgiausios pasaulyje fotografijos rekordą (sukūrė 79,37 m. fotografiją), Šiauliuose nuspręsta išfotografuoti dar daugiau – net 120 metrų fotojuostos. Nors ir užsibrėžęs net triskart pagerinti savo oficialų pasiekimą, pats fotografas naujojo iššūkio nesureikšmino. „Man svarbiausia sukurti įdomią ir dar nematytą Šiaulių miesto panoramą”, – sakė E. P. Diazas.

Rugsėjo 19 d. kurdamas rekordinę Šiaulių miesto panoramą, E. P. Diazas automobiliu Šiaulių miesto gatvėmis pravažiavo apie 50 km. Ant automobilio stogo buvo pritvirtintas autoriaus sukonstruotas fotoaparatas su negatyvinės juostos ritiniu. Pajudėjus fotoaparatas fiksavo 360-ies laipsnių kampu fotografuojamų panoramų seriją, kuri dėl automobilio judėjimo fotografuojamų objektų atžvilgiu kaskart keitėsi. Pradėjus važiavimą miesto centre, šalia Saulės laikrodžio aikštės, geriau žinomos „Auksinio berniuko” vardu, po kiek ilgiau nei valandos maršrutas buvo pabaigtas miesto pakraštyje, Gytarių rajone. „Fotografuojant panoramą Argentinoje miestovaizdis ne itin keitėsi, juostoje matyti vien miesto fonas, o Šiauliuose įamžinome įvairesnį vaizdą, matysis ir ežeras, ir gamyklos, ir miestas. Šiauliuose gausu skirtingų erdvių, todėl norėjosi viską užfiksuoti, ypač miesto istoriją, susimaišiusią su architektūra”, – po važiavimo pasakojo E. P. Diazas.

Išfotografuotą juostą fotografas vežėsi į Argentiną, ryškino Buenos Airių kino studijoje, o perkopijavęs į pozityvinę juostą atsiuntė į Šiaulius ir padovanojo Fotografijos muziejui, kur ji pakeitė parodoje „Incredible panorama” eksponuotą Buenos Airių panoramą. Dėl savo neįprasto ilgio Šiaulių panoramos juostos buvo neįmanoma eksponuoti per vieną kartą, todėl ji buvo išvyniojama ir ekspozicija keičiama tris kartus. I dalies ekspoziciją buvo galima apžiūrėti lapkričio 3–15 d., II dalies ekspoziciją – lapkričio 17–22 d., III dalies ekspoziciją – lapkričio 24–29 d.